Thursday, March 26, 2009

Sihir.....Sihirrrrr....


Awal Bismillah.....
Pagi Jumaat yang mendung.....hujan.....nampak berbalam-balam jer bukit kat sebelah sana.....
Pagi tadi semasa membeli sebungkus nasi minyak kat warung Kak Nor.....
"Awak tak sihat yer Ti?" tanya sorang akak yang menjual kat situ....
"Owkay jer saya ni kak....naper? Jawab saya...jujur...
"Awak nampak macam tak sihat sangat......"
"Mmg saya tak sihat 2-3 baru ni...." Jawab saya.....
"Nanti....akak carikan ustaz yang boleh hilangkan benda2 tu dari bdn awk"
Hahhhhh....benda mender pulok......
Alkisah....di awal usia perkahwinan.......dan mula2 duduk kat umah baru.......saya dan suami mengalami gangguan....
Rumah mak abah saya kat sebelah pun kena......mak & abah selalu tak tido malam......katanya...panas......ader bunyi2.....
Errrkkk....samalah macam rumah saya.....saya tak tido nyenyak pun.....ader bunyi......panas.....
Pernah beberapa kali (mengikut penceritaan suami) saya macam tak sedar diri.....ader org lain dalam badan saya......suara kasar......dan paling kritikal bila saya cuba cekik mak saya......
Hahhh???? Saya pun tak sedar.....
Suami saya kata.....saya baru jer abis siram bunga kat luar...bila mak saya datang.........suami saya masuk umah...pastu tetiba jer dgr mak saya menjerit.....tgk2....saya dah tolak mak saya kat bawah dan cuba cekik......
Apa yang saya ingat cuma saya tetiba jer ader kat umah seseorang yang dikelilingi oleh ramai org.......rupa2nya.....keluarga saya bawak saya ke rumah seorang ustaz kat dalam kampus KIPSAS.......
Ustaz tu picit ibu jari kaki saya...pastu....saya tak sedar dah.......
Sedar2 jer.......ustaz suh duduk bersila sebaris ngan mak, abah dan adik saya......ustaz baca sesuatu.........kami balik malam tu dan 1st time tido mati.......
Minggu berikutnya.....mak saya pengsan, abah sakit.......adik merapu.......gi balik kat ustaz...owkay sekejap.....
Beberapa minggu lps tu.......adik saya pulak kena.......dia lari sekeliling rumah....takut....sbb katanya mak saya pegang pisau nak bunuh dia.........
Masa tu......saya takder kat umah...kijer...suami dan abah saya ader hal.......mak tepon abah suh balik cepat dan bila abah dan suami saya balik.......nampak adik dah kuar pintu pagar nak lari ntah ke mana.....bwk jugak adik gi kat ustaz...elok...pulih
Tanya adik.....aper yang berlaku......adik kata nampak macam2 binatang kat umah......nampak mak pegang pisau nak bunuh dia......nampak belakang abah saya ader "sesuatu" bertenggek....
Kami sekeluarga semayang hajat mintak pertolongan pada Yang Maha Kuasa......usaha jugak panggil ustaz2 "tgk2kan" rumah kami......
Ada yang kata...ader org dengki kat keluarga bahagia kami.......ader yang dengki kat abah......ader yang dengki mak.......ader org tanam sesuatu kat dalam rumah saya bila waktu renovation dulu.....eeeeee.......teruknya manusia ni.........
Alhamdulillah.....lepas mak & abah balik dari Haji...........kami bebas dari gangguan.......Alhamdulillah.........
Tapi...baru-baru ni.......saya baru terperasan bahawa di belakang rumah saya........ada banyyyyaakkkkkk paku yang dah berkarat......tersusun elok jer...........selama saya tak pernah nampak pun paku2 tu.......suami saya ambik dang buang jauh2......
...................Percaya atau tidak...............................
Terpulanglah kepada para pembaca.........namun......kami sekeluarga dah alaminya..........

No comments: