Tuesday, March 17, 2009

Kembali Terbang.....

Awal Bismillah.....
Kembali terbang.....
Jentayu pulang ke dahan.....Jentayu mula diberi makan......
Ramai yang bertanya...."Mana entry terbaru?", "Lupa password ker?", "Taknak berblog lagi ker....dulu *selok sangat."
Hahahah.......janganlah emosional sangat kawan-kawan.......saya sangatlah sibuknya......
Sejak berpindah ke tempat baru.....menjadi-jadi sibuknya.....
Diam tak diam...dah 3 bulan saya berada di tempat baru ni.....
walau dah 3 bulan....masih ramai yang tak tau aper fungsinya tempat baru ni....
Mari saya ceritakan.....
Tempat baru ni diberi nama ONE STOP CENTRE (OSC).....dalam OSC ni ader...
Yang pertama: Academic Affairs Dept. yang diketuai oleh Pn. Norhafiza Zainon dan dibantu oleh Pn. Shariza Ahamd (Jaja)...fungsi Academic Affairs ialah segala hal berkaitan Academic......dari proses kemasukan (Admission & Record) sehinggalah bab nak exam, berhenti belajar / grad dan konvo.
Yang kedua: Student Affairs Dept. yang diketuai oleh Bro. Muhammad Noor Hj. Ayob (En. Mat Nor) dan dibantu oleh Bro. Mohd. Muktiyuddin Musa (Abg. Mukti = husband Kak Zie Medic). Fungsi Student Affairs ialah segala hal berkaitan student punyer scholarship, zakat, JPA, PTPTN, khairat, welfare, insurance, transport (yang ni Abg. Mukti punya part). Kadang-kadang urusan visa dan pasport international student pun En. Mat Nor yang buat.
Yang ketiga: Student Development Dept. yang diketuai oleh Bro. Mohd. Danial Jamaludin (org panggil dia Bro jer).....student panggil Bro D. atau Abg. Danny.....ish...manjanya.....dan dibantu oleh Bro. Mohd. Najib Abd. Ghani (Najib), Sr. Haryati Sahat (Kak Yatt = sayalah tu) dan Bro. A'sri Shapiai (Abg. Asri). Fungsinya ialah segala hal yang berkaitan dengan Pembangunan Pelajar.....dari aspek rohani dan jasmani.....Najib akan handle bab Ko-Kurikulum dan training. Saya akan handle bab Program2 Student for developing their soft skill and personalities, Ta'aruf, Election, training, beri panduan macam mana nak buat program dari segi budget dan perlaksanaan. Abg Asri akan handle bab Sport Activities (Student ngan Staff), alat2 sukan, court dan sebagainya. Aper yang menarik dan membuatkan org dengki (kih kih kih) kat kami berempat ni ialah....ehem...ehem.....peluang menjelajah ke serata pelusuk tanahair, kami berempat akan jadi pegawai pengiring kalau student keluar utk aktiviti (mengikut kesesuaian). Setiap dari kami dah pun berpeluang pergi merata2....ader yang dah gi Cambodia, Philiphine, Labuan.....atau paling "koman" dalam negara yang tak kurang menariknya.
Yang keempat: Counseling Dept. yang diketuai oleh Mdm. Rina Suryani Ariff (Mdm. Rina) (Kaunselor) dan dibantu oleh seorang part time staff iaitu Pn. Norsyafini Syukri (Fini = adik Syakirin IP). Fungsinya ialah segala hal yang berkaitan dengan problem.....problem...dan problem....setiap student dan staff layak utk jumpa ngan kaunselor dan kena buat appointment du lu lah kannn...
Itu tentang OSC.....lepas2 ni....kalau masih ader yang tak tau aper itu OSC.......kami pakat senyum jer laaa.....
Di halaman yang akan datang.....saya akan ceritakan pulak saat2 saya ke Wilayah Persekutuan Labuan.....membawa misi memburu kejuaraan Sukan Cabaran Laut & Pantai Antara University 2009 di Universiti Malaysia Sabah Kampus Antarabangsa Labuan.
Akhir kalam......
Jentayu masih bernyawa.......

No comments: