Wednesday, March 18, 2009

Bisness dah berhenti ker?


Awal bismillah.....
Ini entry ke-2 untuk hari ini......
Wahhh....banyak masa lah pulak.......
Bukannya aper.....kerja major dah habis.......kerja-kerja minor seperti kemas meja, kemas counter kat depan tu ha, kemas ruangan form, ubah suai perabot opis......semua settle.......lagi pulak...Bro Danial cuti......dan arahan susulan takder.....so.....sempat lah ni ha nak berblog.....auuww....
Entry ini adalah untuk menjawab pertanyaan kawan2......"Kau dah tak buat ker Roti Sosej?"
Jawapan saya.......
Bukannya dah tak buat.....tapi oleh kerana bz sangat......saya dah tak terbuat.......Insyaallah saya akan buat balik minggu depan......
Mana tak nya........kalau dah seminggu kat Labuan nun hah...pastu balik dari Labuan (4/3 - 9/3) ader course pulak kat Gombak........nak dekat 2 minggu jugaklah saya takder kat umah.....
Husband aderlah bunyi sikit2...."Hai......bila kita nak balik kampung ni?" Saya sengih jer.....
Balik dari course tu lah saya demam, batuk, selsema.....agaknya angin dari Labuan.....eeeee....panas betul kat sana......
Oleh kerana takder rehat (balik dari Labuan 9/3....gi course 10/3)......saya pitam kat Gombak.....saya jatuh dan hanya menahan berat badan ngan lutut......sampai sekarang...jalan pun tak betul.....lutut bengkak kat dalam.....
Saya masuk utk kerja semula pada hari Jumaat 13/3.....Ya Allah....baaaannnnyyookkk nyer kijer....saya sengih jer......
Last2 saya datang jugak oopis hari Sabtu...settlekan aper yang patut dan hari Ahad saya kerja lagi sebagai Committee Janazah Management.......husband saya?....Dia balik kampung seorang diri......saya sengih jer.....
Dan di kesempatan husband takder tu saya gunakan sepenuhnya utk kemas rumah.......basuh kain (banyak round jugaklah).....lipat kain......dapur.....husband dah tolong kemaskan......pokok2 bunga....husband dah tolong siramkan dan trim sekali.....
Pastu husband balik....dia pulak yang sengih.....
Tulah yang tak sempat nak mula bisness balik.....Abg Yop kata "Ker dah banyak duit......tak jual dah?"
Hehehehe..........
Dan.....Sabtu ni.....ader lagi Janazah Management Session 2.......Ahad pulak saya jadi Exam Attendant utk Final Exam Halaqah.......dan saya masih belum inform kat husband lagi.....errkkkk.....



No comments: