Wednesday, March 18, 2009

Terlupa pulak........I'm sorry

Salam.....
Bicara awal pagi Khamis.......Hari Batik.....
Terima kasih kepada Kak Dayah = Wife Wak Sarlan yang mengejutkan saya dari kealpaan.....
Aduiiii......Saya terlupa rupanya nak menambahkan satu unit lagi di dalam Student Affairs Dept.
Selain dari urusan scholarship, welfare, PTPTN, JPA, insurance dan transport.....urusan penempatan juga termasuk di dalam Student Affairs......di IIUM Kuantan ni.....ader 3 kolej penempatan yang disebut sebagai MAHALLAH (asrama)
1) Mahallah Talhah 1 (menempatkan pelajar lelaki tahun 1,4 & 5 dan juga pelajar perempuan)
2) Mahallah Talhah 2 (menempatkan pelajar lelaki tahun 2 & 3.....terletak di luar, iaitu di IM2)
3) Mahallah Maimunah (menempatkan pelajar perempuan sahaja)
Mahallah2 ini terdiri daripada beberapa blok.
Mahallah Talhah diketuai oleh Ustaz Mohd. Ali Abdullah sebagai Pengetua dan dibantu oleh Br. Mat Zamri Sarji (Abg. Zam) sebagai Penolong Pengurus Asrama atau dalam bahasa mudah Eksekutif......Abg Zam ni berpengalaman dalam tadbir urus asrama sbb dia timba pengalaman dari mahallah di Gombak. Abg Zam dibantu oleh beberapa orang staff part time yang sedia berkhidmat buat rondaan bilik ke bilik.
Mahallah Maimunah pula diketuai oleh Assoc. Prof. Dr. Aishah Ali sebagai Pengetua dan dibantu oleh Pn. Rosnida Hj. Kamaludin (kak Ida = kakak Roszaini Library) sebagai eksekutifnya.....dibantu penuh oleh Pn. Norhidayah Idris (Kak Dayah = wife Wak Sarlan AV Unit).
Semoga dengan penerangan ini.....warga IIUM Kuantan dan pembaca sekalian dapat memahami serba sedikit apakah itu One Stop Centre (OSC) kerana ader di antara staff dan student masih menganggap kami sebagai staff picisan dari Kulliyyah of ........................
Ader seorang rakan saya bekerja di sebuah agensi luar menceritakan kepada saya.....
Kawan saya: Yati......kau kijer UIA kan...kau kenal tak si ABC?
Saya: Kenal sangat....dia staff Kulliyyah of .......................
Kawan Saya: OOO........Dia bhg admin kat kau ker?
Saya: Eh.....tak.....dia kijer kat Dept. of..........Kulliyyah of ...........
Kawan Saya: OOOO.....ari tu dia cakap dia tau semua yang berlaku kat UIA.....mana2 org akan jumpa dia kat admin sbb admin kat dia yang catter semua hal UIA Kuantan.........
Saya: >>>>> BLURRRR <<<<<<

No comments: