Wednesday, March 25, 2009

Berkenalan dengan COTO MAKASAR


Awal Bismillah.....
Saya ingin memperkenalkan kepada pembaca sekalian kepada Coto Makasar......
Coto Makasar dan saya "berkenalan" di Cafe Universiti M'sia Sabah, Kampus Antarabangsa Labuan (UMS-KAL).
Mula-mula.....kami malu-malu.....saya tengok jer kat menu..."Apa mender pulok Coto Makasar nih?"
Last-last....saya sebat jugak semangkuk penuh.
Saya makan Coto Makasar Ayam + Perut (Babad).....
Rasanya?......Ceetttaaaappppp angat.....
Ala-ala soto.....tapi kuahnya....peghh...pekat....likat.....terangkat......
Bahan-bahan serta "sampah-sarap" pulak......bannnyyaakkk......
Sesuai dengan harga semangkuk iaitu RM 3.50
Kat cafe UMS-KAL tu....macam-macam ada......
Segala jenis air......segala jenis makanan...dari pagi seawal 6.30 pagi sehingga 12.00 tgh malam.....
Pendekata.....panjang tak kata.......student kat situ tak payah risau bab makan......
Bila kita punya IIUM Kuantan punya cafe nak jadi cenggitu ekkk?
Ntahhh.......

No comments: