Tuesday, August 25, 2009

Bila Petrol Melimpah

Awal Bismillah
Selamat Berpuasa buat semua pembaca sekalian.....
Seronok dapat gaji?
Berapa balance tu?....Heheh.....
Adoiii.....
Saya mengalami insiden.....baru jap tadi.......
Tak taulah...insiden ni lucu ker.......bahaya ker......ntahh
Semalam.......signal minyak tu dah blink2......sambil berkata....."Dah kuar gaji kan?....Tak reti2 nak isi petrol dalam badan aku?" <<<< kata SAGA BIRU saya....
Dan.......pagi ini saya isi petrol........RM 50.......SAGA BIRU saya...penuh RM 60 jer
Saya pun ambik kesempatan pagi ini (sbb lama tunggu minyak masuk)....berborak ngan Baiya Bangla tu....

Saya : Baiya....awk ada puasa ka ini hari?
Baiya : Ada la mdm.
Saya : Sini kerja ada happy?
Baiya : Happy juga ada....sedey juga ada......

TIBA-TIBA................................

Saya : Baiya...Baiya....Help....help
Baiya : Madam...why?

PETROL SAYA MELIMPAH KELUARRRRR
TAK PERASAN......NOZEL TU DAH TERANGKAT.....MENANDAKAN DAH PENUH.....TAPI SAYA PICIT JUGAKKK.....
ARRRGGGHHH.....MELIMPAH MACAM AIR PAIP.......
HABIS KAIN, KAKI DAN SANDAL SAYA BERMANDIKAN PETROL.......
AKHIRNYA...DARI RM 50 ....... HANYA BERJAYA MASUK RM 48.00

Saya : Baiya...kasi tolong sama saya......itu air kasi letak
Baiya : Owkay madam.......

Huh......insiden ni kelakar ke bahaya?
Penunjuk Petrol tu rosak ker....atau saya yang tak tau nak agak?
Atau minyak spare masih ada kat dalam.........dan saya tambah lagi?

Dengan bismillah.......saya start enjin........supaya SAGA BIRU saya tak meletup.....
Masih banyak yang belum saya lakukan.....

- SEKIAN -

5 comments:

WaQ's said...

salam...

bahaya tuh..kalu masa tuh ado henpon berbunyi..mau jadi tragedi..
kalau petrol indicator tuh baru ajer blinking maknanya..masih ada spare lg 5 - 20 km utk carik petrol pump yg berhampiran..(bergantung kpd jenis kereta jugak)..moralnya..hati hati time isi minyak tuh. dan jgn dok berborak dgn aBANG LA tuh...hihihi

~f12a~ said...

penangan BAIYA tuuu ....sampai terpicit pun tak perasan..eheheh..

YattSahat said...

Kah kah kah....
Yerla Mak Pitt....
Baiya tu peramah sangat

Lina said...

camne lar bole jd cam tu yati... abih tu 1 badan ko bau minyak petrollah ek

Hazim said...

Baiya tu yg salah... sebab layan yatt.ha ha ha..nasib baik tak curah atas kepala Baiya..