Tuesday, September 8, 2009

Kuih Raya oooo Kuih Raya

Biskut Warna-warni Aidilfitri


Setelah dimasukkan ke dalam balang.


Awal Bismillah....
Ngantuknya.......
Malam semalam saya buat kuih......

Warna-warni Aidilfitri nama diberi...

Hasil olahan sendiri selepas diadaptasi dari resepi sebenar,,,,,,,,,

Buat seorang diri...tanpa pembantu.....penat...
Dari kul 11.00 malam....sampai kul 4.00 pagi...baru siap....

Tapi berbaloi....
Sebenarnya projek Kuih Raya ni saya mulakan tahun lps........ Jimat!!
Tak Percaya?....
Percaya laaa.....

Boleh jimatkan 50% dari kita membeli macam2 kuih yang dipujuk rayu oleh kawan2...heheh....

Satu kotak tepung, boleh buat 3 jenis kuih.....harga sekotak tepung ialah RM 6.00.

Bahan2 asas yang murah.....gula, telur, mentega
.
Malam kelmarin saya buat Biskut Dahlia / Bunga Cina....tapi tak sempat pulak nak ambik gambar.....

Nantilah...kalau saya buat lagi.....saya tunjukkan.....

2 comments:

Hazim said...

nanti aku kirim kan Hazim sekali bt kuih kat umah kau.. nak tgk kuih apa yg kau sempat buat... tak sempat nak bakar dia dah makan dulu...

Lina said...

ya betul mmg bole jimat... tp taun aku x dpt buat lar yati coz tgh berpantang kan