Thursday, June 19, 2008

Lelaki Ini.....


Pagi tadi sebelum dia keluar dari perut kereta, dia sempat melemparkan senyum.....
Aku tanya kenapa?
Dia membalas....."Takder aper.....saya sayang awak"
Rasa tebal pulak bedak 0.02 inci aku.......MALU...auuwww.....
Dah menjadi rutin sekarang......aku akan menghantar dia ke KOMTUR dulu sebelum ke IIUM.
Satu hala jer kan......JIMAT PETROL...hahah.
Namun rupa2nya....rutin aku itu telah menimbulkan kejealousan terlampau di kalangan kawan2 dia.
Satu petang ketika aku menjemputnya dia pulang....."Ni bini kau ker Sham?"
Dia menjawab...."Ha'ah" pendek jer jawapannya.
"Wah.....untung kau.....bini kau boleh drive.....kerja pulak......mcm kami2 ni.....bini duk umah....tunggu kami jer lah yang bwk diorang jalan bandor"
Aku cuma tersenyum.
Dia terangkan kat aku.....member2 dia jealous dengan kehidupan kami.
Pada aku....senang jer.....untung sabut timbul, untung batu tenggelam.
Kami berdua sabut.....jodoh ditentukan oleh org tua, abah tolong carikan kerja untuk dia.
Bersyukurlah dengan apa yang ada.....
Aku ckp kat dia.....cakap kat member2 awak tu.....hargai bini masing2.....bini masing2 tu dah berkorban jaga anak2, jaga rumah, jaga makan minum keluarga.......
Dia senyum.......katanya......."Tapi awak dah buat lebih dari tu semua......terima kasih"
"Awak dah buat saya 'kaya'....kasih sayang"
Baru jap dia call......heheh..."Saya gi breakfast ngan abah awak jap"
Dia tu siapa?
Dia ialah suamiku, pelindungku, nyawaku.......
Mohd Shamsol Mohd Salim yang hanya sempat aku kenal selama 6 bulan pastu terus dinikahkan.
Sekarang........kami masih BERCINTA......dah hampir 2 tahun......
CAHAYAMATA?..........Kami sedang mencuba.....
DOAKAN yer....
AMINNN.....

3 comments:

Anonymous said...

waa..rommantik gak abg mesol ni ek..kikiki..bagus la..moga kasih sayang akan ber++++ setiap hari..

Unknown said...

Wahhh... dasat giler aaahh... Giler pun x dasat camni.... Insya Allah... ade rezki sok, ade lah Yatt Jr. @ Samsul Jr. Amin....

YattSahat said...

Hehehe....
Begitulah....
Aku aminkan ajer.....
Aku nak cari kawan utk hazim.....teman sengih bersama...
Pakcik Am.....kami dah tak sabar nak makan nasi minyak made In Umbai.....
Pakcik Abu Samah punyer air tangan....
Baik punyerrrrr.....