Tuesday, June 17, 2008

Bermula cerita.....


Blog?.......
Apa itu blog?
"Kau ader blog tak? Boleh kita kongsi2 baca...kan....kan..." Tanya sahabat lama ketika bertemu di sebuah majlis Re-Union beberapa minggu yang lalu.
"Aku tak sukalah nak menaip cerita ceriti......itu dan ini......" sahut ku kurang berminat.
"Aku tak percaya.....kau dulu.....Sasterawan Sekolah.....Seniman Sekolah......takkanlah tak suka karang mengarang."
"Best sangat ker menatang Blog tu?" Tanya ku laksana Kedidi menelek sarang.....
"Kau cuba dulu....baru kau tau......Eh, aku nak gi ambik ayam ngan udang BBQ dulu...kang kempunan siot........Kau cuba tau."
Errr.....blur.....
Aku pun merangkak.......cuba membaca Blog sahabat2......
Wow.....Lontaran idea......Kisah Benar......Luahan Hati.....terror gak sahabat2 aku ni berkarya......
"Yatt, kau nak cuba?" Tanya sahabat imaginasiku.
"Jom......tapi, kau kena tolong aku....." aku membalas.
Jadi.....ini hasilnya.......
Aku akan cuba menulis lagi......
Kisahku terhenti di sini.....

1 comment:

Unknown said...

Welcome to world of blogging....