Sunday, October 25, 2009

Jalan-jalan Tugas Rasmi.....5.......Politeknik Merlimau Melaka



Control senyum kat belakang tuh...heheh

Bersama2 barisan debaters...di sebelah saya ialah Br. Muhammad Abd. Latif...
Asst. Director SPICE...IIUM Gombak


Posing separuh maut di tgh2 jambatan gantung Perkampungan Ikan bakar, Umbai

Dua2 org ni...duk layan perasaan...rindukan suami dan isteri masing2

Sedang menikmati Mee Kari Hj. Abu Samah di rumah Hamzah

Pintu masuk Politeknik Merlimau, Melaka

Abg Zul di tangga masjid...heheh

Awal Bismillah..... Sudah agak lama tidak "terbang".
Jentayu Bz sangat.....
Kalau ikutkan rasa....Jentayu nak duduk jer dalam sangkar...

Tapi apakan daya.....Jentayu perlu terbang mencari rezeki.....

Entry kali ini saya nak ceritakan saat2 saya keluar lagi melakukan tugas rasmi.

Kali ini saya ker Politeknik Merlimau Melaka utk membuat liputan Pertandingan Akhir 1st National Inter College English Debate.

Pertandingan Akhir antara UIA Kuantan 1 vs UiTM Kota Melaka.

Kronologinya:

2.10.09 (Jumaat)
4.00 ptg: Mendapat panggilan telefon dari student..."We managed to fight for the Final"

4.30 ptg: Masih terkial2 cari transport nak gi......sbb semua university transport digunakan....driver pulak fully occupied...

5.00 ptg: Call husband tanya nak gi tak hantar saya gi Melaka...atau saya drive sendiri

5.30 ptg: Husband kasi feedback....jgn drive sendiri....kereta tak service sejak balik dari Terengganu.....hubby tak boleh hantar....boss dia pun ader hal...
6.00 ptg: Last choice...call Hamzah....ajak dia....sambil umpan dia balik kampung...hahaha.... Alhamdulillah....Hamzah sangat bersetuju......lagipun bolehlah dia tunjukkan kat saya kampung dia, UMBAI (yang saya nak pergi sangggaattt)...15 minit jer dari Merlimau tu...... Last sekali....call abg Zul......Danial pesan suh include Abg Zul utk buat video shooting sepanjang pertandingan.....

3.10.09 (Sabtu)

Saya.....Hamzah & Abg Zul bertolak dari Kuantan jam 11.30 pagi.....gunakan kereta Hamzah
Berhenti Sorru kat Persimpangan Segamat jam 2.00 ptg.
Berhenti solat Jama' Zuhur & Asar kat tangkak kul 3.45 ptg.

Sampai kat Kg. Umbai jam 5.30 ptg.

Sempatlah singgah di gerai Mee Kari dan Rojak Hj. Abu Samah (ayah Hamzah).......

Makan2 Mee Kari kat umah Hamzah.

Bersiar2 di Perkampungan Ikan Bakar Terapung, Umbai Baru jam 6.00 ptg.

Pastu cari belacan, cencalok, dodol kat Telok Mas.....

Balik umah Hamzah...mandi......solat Jama' Maghrib & Isya'

Bertolak dari umah Hamzah jam 8.30 malam.....

Sampai kat Politeknik Merlimau, Melaka jam 8.50 malam.....

Dan.....pertandingan pun bermula....
Sengit.....
Nasib team UIAM Kuantan...kurang baik....kecundang.....Runner Up ajer....
Tapi Ada semangat juang yang tinggi....
Hadiah disampaikan oleh YB Dato' Saifuddin Abdullah, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi.... Habis majlis kul 12.00 tgh malam....
Kami bertiga sampai di Kuantan jam 3.00 pagi.......Ahad 4/10/2009